In het schooljaar 2001-2002 studeerde ik af aan de Pabo te Eindhoven. Ik koos niet voor de makkelijkste weg en heb mijn eindstage gelopen in India. Daar gaf ik les aan vele kinderen onder één boom. Daar zag ik dat ieder kind dezelfde taal spreekt, altijd iets kan leren en met de juiste begeleiding gelukkig kan zijn. Daar leerde ik dat inzicht/kennis, interactie en afstemmen met het kind er altijd voor zorgt dat een kind leert. In India kreeg ik geduld, kennis en inzicht in mensen en werd ik gegrepen door de mening dat elk kind mag leren wat hij kan. Ik ben een bevlogen leerkracht die is gespecialiseerd door opleidingen en ervaringen.

Uiteraard heb ik toen in 2002 het Pabo-diploma behaald en ben ik gaan werken in het basisonderwijs. Ik heb gewerkt op een school in Boxtel cluster 3 onderwijs. En heb ik enkele cursussen afgerond die betrekking hadden op autisme, communiceren en emotionele ontwikkeling van kinderen. Daarna heb ik 4,5 jaar gewerkt in het regulier onderwijs en heb ik in 2006 de opleiding remedial teaching (RT) afgerond. Daarna ben ik gaan werken op een vmbo-school voor cluster 2 onderwijs. In 2010 heb ik de opleiding Master SEN gedragsspecialist voltooid. Toen ben ik gaan werken in het cluster 4 onderwijs. In 2014 heb ik de training BrainBlocks gedaan. En in 2016 heb ik de cursus voor de training ‘Ik leer leren’ afgerond. Vervolgens heb ik in 2017 de opleiding hoogbegaafdheidsspecialist voltooid en begin 2018 verwacht ik de opleiding tot behandelaar ernstige reken- en wiskunde problemen en dyscalculie af te ronden. 

Door de jaren heen heb ik diverse opleidingen succesvol afgerond en heb ik veel ervaring opgedaan binnen zowel het regulier, als het speciaal onderwijs. Deze kennis en vaardigheden stellen mij daardoor uitstekend in staat om voor ieder kind de juiste weg te vinden. Hierbij kijk ik naar het totale kind, je veilig en prettig voelen is essentieel en er zijn altijd mogelijkheden om te groeien. Samen vinden we de goed manier om dát te leren wat voorheen zo moeilijk was.

Mijn kernwaarden zijn: mogelijkheden zien en benutten, groei, afstemmen, onderscheiden en waarborgen.

Werkwijze

Spreekt mijn website u aan en wilt u uw kind bij mij aanmelden?

U kunt via mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of telefonisch (06 26 91 22 70) contact met mij opnemen.
U krijgt dan een aanmeldingsformulier toegestuurd en we plannen een kennismaking en (eventueel later) een intakegesprek.

Gratis intakegesprek
Ik vind het essentieel dat begeleiding geven en ontvangen een goede basis heeft, daarom kom ik graag eerst kennismaken met het kind thuis. Pas wanneer er een 'klik' van beide zijden is, heb ik met het kind en de ouders een intakegesprek waarbij we het ingevulde aanmeldingsformulier bespreken. Het gesprek duurt ca. 30 minuten en is kosteloos. Tijdens dit gesprek komen uw wensen voor uw kind aan bod. We kijken welke mogelijkheden er zijn en wat ik voor uw kind (en u en/of anderen rondom uw kind) kan betekenen. Zo ontstaat er een duidelijk beeld van de behoeftes van uw kind. Binnen een week na het intakegesprek laat u mij weten of u gebruik wil maken van mijn diensten.

Vervolgens plannen we 1 of 2 afspraken in voor uw kind. Afhankelijk van de wensen en mogelijkheden kan dat een leeronderzoek zijn of gesprekken over gedrag of training in executieve functies. Het kan van belang zijn dat observaties en gesprekken op school of in andere leefsituaties gedaan worden, dit is uiteraard altijd na overleg met u (en school).

Handelingsplan
Daarna stel ik een handelingsplan op waarin de beginsituatie van uw kind beschreven wordt en wat het doel is waar we naartoe werken. Tevens stellen we dan de periode vast. Voor remedial teaching is dat vaak 12 weken, voor de training ‘Ik leer leren’ is dat 5 keer 1,5 uur en voor andere zaken is het afhankelijk van het gestelde doel.

Nadat we het handelingsplan hebben besproken en goedgekeurd, starten de sessies. De planning stellen we in overleg vast. Door te tekenen voor het handelingsplan gaat u akkoord met en draagt u zorg voor de betaling.

Na het vastgestelde aantal sessies worden de resultaten geëvalueerd. Dit kan door onderzoek of door een gesprek. Tijdens de evaluatie wordt besloten om de begeleiding voort te zetten, aan te passen of te stoppen. Tussentijds wordt u, en desgewenst de school, op de hoogte gehouden over de vorderingen van uw kind.

Er is geen indicatie of doorverwijzing nodig om naar mij toe te komen.